U svaremenom digitalnom tržištu, potrošači se sve više opredeljuju za onlajn kupovinu, ne samo zbog pogodnosti uštede vremena, već i zbog značajnih pravnih prednosti u situacijama kada proizvod nije ispravan ili ima nekakve nedostatke.
Kada proizvod kupite u fizičkoj prodavnici i ustanovite da je neispravan, neophodno je da podnesete reklamaciju. Postupak povodom reklamacije je vremenski duži i administrativno zahtevniji. Prodavac je dužan da u roku od 15 dana reši zahtev povodom reklamacije odnosno da popravi, zameni ili povrati novac, a za tehničku robu i nameštaj rok je do 30 dana. Postupak je stresan za potrošača uzimajući u obzir i činjenicu da postoji mogućnost da prodavac ne usvoji reklamaciju.
Pravo na odustanak u slučaju online kupovine:
Zakon o zaštiti potrošača propisuje da potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu ili izvan poslovnih prostorija prodavca u roku od 14 dana od dana prijema proizvoda od strane potrošača, bez navođenja razloga.
Onlajn kupovina pruža potrošaču efikasniji i direktniji pravni mehanizam zaštite u slučaju neispravnog prozvoda. Ne zahteva dokazivanje da je roba neispravna, niti bilo kakvo obrazloženje zbog čega vraćate prozivod, dovoljno je samo da pošaljete prodavcu izjavu o odustanku od ugovora na daljinu na propisanom obrascu, proizvod vratite, a prodavac je u obavezi da vam povrati novčana sredstva.
Naša advokatska kancelarija pruža pravnu podršku u vezi sa zastupanjem u postupcima zaštite vaših potrošačkih prava, kao i pravnim savetovanjem za ostvarivanje istih.